celebs-networth.com

Fru, Make, Familj, Status, Wikipedia

Intervjuserie: Serenity Kids' Toddler Formula

Intervjuer

Välkommen till vår intervjuserie om Serenity Kids' Toddler Formula. Våra experter kommer att diskutera fördelarna med denna formel och hur den kan hjälpa ditt barns utveckling. Serenity Kids' Toddler Formula är en komplett, balanserad näringsformel som är designad speciellt för småbarn. Den innehåller viktiga näringsämnen som stödjer tillväxt och utveckling, inklusive järn, kalcium och D-vitamin. Formulan är lättsmält och är skonsam mot magen, vilket gör den idealisk för småbarn som precis har börjat äta fast föda. Det är också allergivänligt och innehåller inga konstgjorda smakämnen, färgämnen eller sötningsmedel. Vi hoppas att du tycker att den här serien är informativ och användbar för att välja rätt formel för ditt barn. Tack för att du tittade!

Uppdaterad den 4 augusti 2022 18 minut läst

Översikt

I den här intervjun pratar vi om alltSerenity Kids Toddler Formula.

(Använd vår kodMHCför 15 % rabatt på förstagångsbeställningar också!)

Med tanke på den nuvarande återkallelsen av mjölkersättning och bristkrisen är det viktigare än någonsin att hålla de som tillverkar modersmjölksersättning ansvariga för att producera den högsta kvalitetsnäringen till våra små.

Grundarna Joe och Serenity Carr är båda föräldrar och entreprenörer på ett uppdrag att skapa den högsta kvaliteten, näringstät barnmat och formel.

Deras småbarnsmjölk kan vara ett lämpligt och säkert alternativ för din bebis. (Kontrollera alltid med din barnläkare innan du byter formel.)

Lyssna in för att lära dig varför deras formel är överlägsen mycket av det som för närvarande finns ute på marknaden, och vilka åtgärder de vidtar för att säkerställa att prenumeranter kan fortsätta att beställa utan rädsla för aktieproblem.

Du kommer också att lära dig att känna igen vilka ingredienser du bör undvika i modersmjölksersättning och varför.

Om du vill se vår första intervju med Joe och Serenity för att ta reda på mer om deras andra barnmatsprodukter besök här .

Höjdpunkter

  • 1:05– Varför SK Formula skapades för spädbarn, inte bara för småbarn, och varför föråldrade system hindrar företag som dem från att gå vidare med att kunna marknadsföra till spädbarn under 12 månader.
  • 5:18– Varför du bör undvika industriella fröoljor i formel och all mat du erbjuder ditt barn.
  • 8:23– Den mycket viktiga anledningen till att de bestämde sig för att lägga till palmolja till sin formel.
  • 10:56– Varför de valde algolja kontra fiskolja som den huvudsakliga källan tillDHA.
  • 13:41– Varför de inte kan certifiera produkten ekologisk trots att varje ingrediens är antingen ekologisk eller vildfångad.
  • 15:12– Vi diskuterar deras hållbara mjölkkälla och varför det var en match made in heaven.
  • 20:11– Vilka system har SK på plats för att förebygga brister och säkerställa att du kan fortsätta vara beroende av deras produkter.
  • 12:58– De två stora skillnaderna mellan deras formel och de flesta andra produkter på marknaden

Intervju

Fullständig avskrift

Osmara ( 00:02 ):

Okej, så välkommen tillbaka. Jag är så glad över att ha er tillbaka för förra gången pratade vi allt om er produktlinje i allmänhet och era påsar, men idag ska vi prata om något väldigt viktigt. Med tanke på vad som händer just nu i det här landet, i termer av den här krisen som vi befinner oss i, har föräldrar verkligen svårt att få tag på formeln. Och om de får tag på formeln, undrar de, är den förorenad? Är det säkert? Vad kan vi göra för att hjälpa våra barn? Så jag är verkligen glad att vi är här och pratar om din formel. Och jag har alla möjliga frågor, men jag ska inleda detta med att säga att jag har matat min baby HIPP Europeisk formel, i princip sedan hon föddes. Och vi startade din formel för kanske en månad sedan och det har varit en smidig övergång.

Osmara ( 01:05 ):

Det har varit riktigt bra och jag är så glad över att kunna ge henne något som jag vet inte har några tvivelaktiga ingredienser i sig. Vilket, även om HIPP i min forskning var ett bättre alternativ än vad som fanns här i landet. Det fanns fortfarande tveksamma industrifröoljor och sånt, som jag bara inte var glad över att ge henne hela tiden. Så välkommen tillbaka. Låt oss prata om allt som är formeln. Och jag antar att det första man ska prata om, och vad föräldrar kanske undrar är att etiketten säger småbarnsformel, eller hur? Så hur är det med spädbarn som är sex månader eller till och med spädbarn? Hur kan vi närma oss detta? När är den bästa tiden att presentera det för våra barn, speciellt just nu med vad som händer?

Joe ( 01:57 ):

Så bra fråga. Så FDA reglerar modersmjölksersättning som en av de mest reglerade produkterna som det borde vara. FDA:s process är ganska gammal. Den designades under Infant Formula Act från 1980 och uppdaterades igen 1987. Men det är sista gången den uppdaterades. Så det är baserat på mycket gammal vetenskap. De har många ålderdomliga regler som är fulla av byråkrati, vilket gör det mycket svårt att få en modersmjölksersättning certifierad. Så många företag som vi släpper en formel och de kallar den en småbarnsersättning, som är tillåten att marknadsföra till spädbarn 12 månader upp. Du måste säga att det är för 12 månader upp. Så vi är inte certifierade som modersmjölksersättning ännu. Så vi måste kalla det toddler, får bara rekommendera det för 12 månader upp. Du kan rådgöra med en läkare och ta reda på vad som är bäst för ditt barn. Vad vi kan säga är att vi formulerade den för att vara en modersmjölksersättning, så vi baserade den på näringsbehoven hos spädbarn som är fyra till sex månader gamla.

Serenity ( 03:00 ):

För det är, det är vanligtvis när en mamma kan gå tillbaka till jobbet, och intervallet när många mammor som avvänjar det är ofta runt den tidsramen.

Joe ( 03:08 ):

Vi har matchat bröstmjölken så nära som möjligt. Faktum är att det är mer likt bröstmjölk än någon annan formel som någonsin skapats. Våra forskare har läst över 200 studier om bröstmjölk över hela världen. De utvärderade hundratals ingredienser för att matcha näringsprofilen för bröstmjölk så nära som möjligt. Så det är en av anledningarna till att vår formel har så många unika ingredienser eftersom vi började från början med den verkliga basen av bröstmjölk. De mest näringstäta ingredienserna och sätt ihop det i vår A2 gräsmatade helmjölksformel. Så det klassas som småbarn. Så det är lite förvirrande för föräldrar, du vet, men om du gör din forskning uppfyller vi de 29 näringsämnen som krävs av FDA. Alla våra ingredienser har något slags bevis globalt för att de är säkra där för spädbarn. Så det är den europeiska standarden. Om vi ​​var i Europa, säger Europa, är dina ingredienser erkända som säkra? Uppfyller du vår näringsprofil? I så fall får du vara en modersmjölksersättning. I USA är det de första två stegen, men sedan måste du slutföra spädbarnsmatningsstudier som tar tre år och många miljoner dollar att genomföra. Och det är det steg som vi inte har slutfört ännu. Och vi förespråkar faktiskt att tas bort som ett hinder för inträde som har orsakat denna formelkris

Osmara ( 04:26 ):

Håller med till hundra procent. Så i grund och botten formulerade du formeln med spädbarn i åtanke, vilket betyder att näringsprofilen finns där, men byråkrati hindrar dig från att marknadsföra den som sådan. Så vi pratade om detta i förra chatten, vad föräldrar kan göra, vad ni kan göra där ute är att ta formeln eller näringsdeklarationen, all information, prata med din barnläkare och säga, titta, det här är vad jag vill ge min älskling. Det är okej? Dessa är ingredienserna. Vad tror du? Och prata sedan med din barnläkare och se vad de säger.

Joe ( 05:06 ):

Vi har en en-pager som vi kan skicka till dig som du kan ta med till din barnläkare som beskriver all information och hur den kan jämföras med andra recept och bröstmjölk och så vidare. Så kontakta oss gärna så kan vi skicka den en-personsökaren till dig.

Osmara ( 05:18 ):

Jag älskar det. Jag älskar det. Okej. Serenity kids, din webbplats, serenity kids.com. Perfekt. Jag har, förpackningen här. Låt oss prata om det. Så den är gjord med min favorit, ingen majssirap, ingen raffinerad, ingen ris eller majssirap, ingen gluten och inga industriella fröoljor. Låt oss prata lite om vad som är industriella fröoljor och varför vill vi inte ha dem i vår babys formel?

Serenity ( 05:45 ):

Ja. Så industriella frön har en lång historia och de är i grunden industriella avfallsprodukter. Mycket av tiden är det saker som kommer från livsmedelsförädling och vissa grödor odlas till industriella fröoljor. De är mycket raffinerade, blekta och deodoriserade. De har alla typer av kemikalier i dem, lösningsmedel och alla möjliga saker för att göra dem lättare vätskor, för att göra dem mer lagringsstabila. Så de kan hålla i åratal och år på hyllan utan att bli dåliga medan de faktiskt härsknar, de luktar helt enkelt inte härskande eftersom de är deodoriserade. Så de är fulla av bara dåliga fetter, eller hur? Transfetter är dåligt fett. De är inte fulla av det, men de är inte ett superhälsosamt fett och de är mycket inflammatoriska i kroppen. Men jag har lärt mig sedan jag började göra formula att de är väldigt lätta att använda för fabriker. Så våra fetter, som jag är mest stolt över, ärligt talat, i vår formel, använder vi åtta olika fettkällor och många av dem är fasta, halvfasta, klibbiga, um, typ, de gör det t komma i dessa gigantiska tusen pund väskor som är med denna lilla vakuum sak.

Serenity ( 06:58 ):

De måste smältas eller så måste de grävas ur med en stor spatel. De är lite svårare att arbeta med. Och det är det som hjälper dem att bli mer näringsrika. Och det har också fått dem att bli dyrare. Så vår formel är den bästa formeln på planeten av alla de jag har sett hittills och fetterna och att vi inte har de industriella fröoljorna och har alla dessa, det här breda utbudet av fettsyror, för naturligtvis har bröstmjölk ett enormt brett utbud av olika typer av fetter, fettsyror, massor av mättade fetter. Industriella havsoljor har helt enkelt inte den näringen.

Osmara ( 07:37 ):

Toppen. Och så många föräldrar kanske inte vet vad låt oss ge exempel på vad som är industriella fröoljor? Vad kan de känna igen i en näringsdeklaration?

Serenity ( 07:46 ):

Det skulle vara rapsolja. Det skulle vara safflorolja, solrosolja, rapsolja och druvkärnor. Det finns en lång, lång lista av dem. Du går på Google, industriella fröoljor och de finns alla där. De flesta av dem har ordet frö i sig.

Joe ( 08:04 ):

Det är lättare att säga vad som inte är det. Det finns färre oljor som inte är det. Så dessa oljor är kokosnötsolja, olivolja, avokadoolja, algolja och sedan alla animaliska fetter som smör, ghee, kycklingfett, ankfett...

Serenity ( 08:20 ):

Vi använder kokossmör.

Osmara ( 08:23 ):

Så jag tittar på dina ingredienser här och du har vassleprotein, extra virgin olivolja, kokosolja, palmolja och kakaosmör. Um, och då har du algolja som är för DHA, eller hur? Jag hade en fråga om det på en minut, men nu är vi på oljor. Jag tror att det finns en stor sak just nu om palmolja och hållbarhet. Vad kan du säga om vilken roll palmolja spelar i din produkt?

Serenity ( 09:03 ):

Vi funderade länge på palmolja som vi gjorde med många av ingredienserna här. Och i princip, varje gång vi fick, stötte vi på ett beslut, ett svårt val, som valet av palmolja, inkluderar vi det eller gör vi inte det? Vi gick tillbaka till vad som är bäst för bebisar. Och palmitinsyra är den vanligaste fettsyran i bröstmjölk. Och palmolja är en av de bästa källorna till palmitinsyra utanför industriella fröoljor. Så vi var tvungna att välja, ville vi hitta den där palmitinsyran i palmoljan, eller ville vi använda en industriell fröolja för det? Nu vet du och jag att vi var anti-industriella fröoljor. Vi gick med palmolja, men det är hållbart framställt. Certifierad hållbart inköpt. Och det var verkligen viktigt för oss som föräldrar och som vänner.

Serenity ( 09:53 ):

Och det är en mycket liten mängd. Procentandelen palmolja. Det finns, enligt min mening, också en myt där ute att palmoljeperioden är dålig för spädbarn. Och bör inte läggas i formeln på grund av hur den smälts. Dessa studier gjordes på 40-, 50- och 60-talet. Och de gjordes på formler som faktiskt hade en mycket hög andel palmolja. Som 60% av fettet var palmolja. Och så det har egentligen inte gjorts studier sedan dess som visar mindre mängder. Men eftersom du är mamma till ett barn som äter vår produkt, har du inte haft biverkningar. Och vi har många riktigt positiva vittnesmål och vi får, jag menar, vi, inte alla som köper vår produkt eller berättar för oss hur fantastisk den är, lämnar en faktisk recension. Vi får många e-postmeddelanden, många kommentarer om bebisens matsmältning och saker som 'åh, det gick inte så bra med den här andra formeln.' Och nu har mina barn stora bajsar, jag menar, det är goda nyheter.

Osmara ( 10:56 ):

Ja det är det. Det är fantastiska nyheter. Och för att sammanfatta så väljer de stora formeltillverkarna att använda mycket industriella fröoljor eftersom det som du sa är kostnadseffektivt. Ur affärsmässig synvinkel. Och det är mycket lättare att blanda med alla andra ingredienser.. Så det faktum att dina fettkällor kräver mer bearbetning är faktiskt ett gott tecken eftersom det visar att det inte är lika denaturerat. Det är i sin mer hela form kontra att bli avskalad och bearbetad. Och återigen, det vi sa om att industriella fröoljor är inflammatoriska. Om en bebis får, du vet, hur många gram per dag som helst av det varje dag, kan det också vara en annan anledning till att de kanske upplever någon form av matsmältningsbesvär och föräldrar kanske inte ens vet om det. Så vi har superhälsosamma fettkällor och DHA är superviktigt för spädbarns utvecklande nervsystem och deras hjärna.Det jag har undrat var vad som låg bakom valet att välja algolja kontra fiskolja? Vad ledde dig till det?

Serenity ( 12:15 ):

Ja, vi faktiskt, en av recepten som jag hade matat Bella när hon var liten var Sammys mjölk och de använde fiskolja. Och så jag planerade typ att använda fiskolja, eller så låg det i bakhuvudet eftersom jag visste att jag ville ha en bra källa till DHA. Men Dr. Sarah Valentine, som var vår forskare bakom det här projektet, sa hon, 'vet du vad, anledningen till att de fiskarna har så bra DHA i sina kroppar är att de äter algerna.' Det kommer från alger i allmänhet. Och jag visste också som mamma till ett litet barn som hade druckit fiskolja berikad formel, att det inte luktar så gott.

Serenity ( 12:58 ):

Så vi bestämde oss för att vi skulle använda fiskolja om vi inte kunde hitta en riktigt bra källa till algolja. Och det gjorde vi säkert. Vi hittade vild algolja från Kanadas kust som är superduperren. Och vi var tvungna att arbeta med fabriken. De hade aldrig använt algolja tidigare, som du kan föreställa dig. Så vi arbetade in det där de liksom lägger till det i ett av de senare stegen i processen så att det inte kokas för mycket så att lukten och smaken förblir ganska mild i själva formulan.

Joe ( 13:41 ):

Och den vilda algoljan är också en av de saker som hindrade oss från att vara helt certifierade ekologiska. Du kan inte få USDA organisk certifiering på något som är vilt. De certifierar bara produkter som är odlade så att de kan kontrollera insatsvarorna. Så ni vet, samma sak för vår, vår vilda lax. Vi har en laxprodukt i vår barnmatslinje kan inte heller certifieras ekologisk eftersom den är vild. Och så igen, det var en plats där, ja, använder vi en DHA av lägre kvalitet och får denna certifierade ekologiska? Eller väljer vi det som är hälsosammast för bebisar och avstår från den certifieringen. Vi bestämde oss för att göra det och berätta historien och du vet, alla produkter är ekologiska. De är helt enkelt inte certifierade eftersom allt du kan certifierade alger kan du inte certifiera vilda eftersom de inte har kommit på hur man gör det.

Osmara ( 14:24 ):

Ja. Tja, tack för att du tog upp det. För det var något jag tänkte fråga. Så ja. Jag märkte att allt där inne på ingredienserna är ekologiskt, men det är inte certifierat ekologiskt. Så jag antar att det här är en läxa för mig själv och för andra föräldrar. Ibland kan jag försöka vara lite för närsynt i betydelsen som, allt ska vara certifierat ekologiskt. Men sedan finns det så många andra faktorer som vi inte ser. Och du tänker inte på det. Och tack för att du vägde upp, du vet, vilket håll du ville gå. Ibland är beslutet som är bra för resultatet eller för verksamheten inte nödvändigtvis i harmoni med vad som är bra för slutkonsumenten. Och jag vet att ditt uppdrag är spädbarn framför allt.

Osmara ( 15:12 ):

Tack för det, för vi behöver fler av er. Vi behöver fler sådana här företag på marknaden.Så låt oss prata om din A2-mjölkkällaoch vi kan typ gilla nördar på A2 mot A1 och allt det där. Men det jag verkligen ville dela med föräldrarna som tittade på detta är att du samarbetade med en riktigt cool gård i USA. De utövar regenerativt jordbruk. Och om ni inte vet om regenerativt jordbruk, vilket är en annan del av ert uppdrag, dålyssna på den andra intervjunsom vi gjorde, och Joe går djupt in på detaljer i det. Men låt oss prata lite om det. Kvaliteten på din faktiska mjölk och varför den kan vara överlägsen det mesta där ute just nu.

Joe ( 16:01 ):

Så Alexander Family Farm var en av nycklarna till denna produkt (formeln). Vi visste att det skulle bli mjölk. Någon sorts mjölk är basen, oavsett om det är get- eller komjölk. Och vi ville att det skulle vara den bästa möjliga mjölkkvaliteten. Och särskilt ville vi ha A2, beta-kaseinprotein, som vi kommer att prata om om en minut. Så vi var säkra på att vi kunde finna att det hade rätt kvalitet, rätt inköp, de kvantiteter vi skulle behöva och de kvalitetsstandarder som formeln kräver. Och allt blev sant med Alexander Family Farm, denna vackra sexgenerations familjegård i Kaliforniens norra spets. Vacker, vacker gård, länge regenerativ gård.

Joe ( 16:52 ):

De var den första gården i Amerika som erkändes av Savory Institute som regenerativ. Så de har gjort detta i 20 år innan regenerativ ens var en term som de har regenererat sin mark med hur de föder upp sina kor. De har ett tillvägagångssätt med flera arter med mjölkkor, nötkor, kycklingar och vissa grödor och de roterar allt. Och det är en hel vacker plan där de sköter marken på ett sätt som håller på att förnyas. De ökar sin jord och mikrobiella tillväxt. De minskar avrinning, de binder kol. Och kvaliteten på mjölken är så hög. Vi testade det för näring och kom fram till att vi inte behövde tillsätta så många andra vitaminer eftersom det redan var så bra och smaken och lukten du anspelade på mycket av det kommer från den mjölken eftersom det här är djur som är gräsmatade .

Joe ( 17:45 ):

De lever den livsstil som naturen är avsedd för dem. De är i flockar på gräs på riktigt välskötta marker och producerar denna verkligen otroliga A2 helmjölk. Och, du vet, vi använde helmjölk, de flesta andra formler, nästan alla andra formler använder skummjölk. De tar fettfri mjölk, vilket är billigare och lättare att få. Och sedan lägger de till fettet igen med dessa industriella frön. Så vi behöll allt mjölkfett där inne. Som hade mycket rå, grundläggande näring i sig. Och så kompletterade vi med det andra fettet, som vi sa, men vi gick ut med den här riktigt häftiga videon på vår hemsida om historien om gården och, och att komma till,

Osmara ( 18:24 ):

Ja, jag såg. Bra video.

Joe ( 18:29 ):

Hela vårt team, hela tiden vi var där var de som att de är riktigt bra.

Serenity ( 18:32 ):

Jag minns första gången jag pratade med henne, det var jag och Joe och Stephanie och Blake, och vi var på ett zoomsamtal. COVID hade precis börjat. Så som, vi försökte ta reda på hur man använder zoom. Och vid något tillfälle grät jag och Stephanie båda för att vi var så glada att vi hittade varandra för att de hade velat hjälpa till att göra en bättre formel och ta reda på hur man gör det, för de visste att de flesta recepten var skräpiga, eller hur . Full av skräpiga ingredienser, men det var helt enkelt inte deras grej. De är mjölkbönder. Och så då hade hon hört oss på en podcast för flera år tidigare, och sedan nådde vi ut och det var så här, denna vackra, magiska relation där båda våra hjärtan verkligen blev nöjda av att göra något som vi vet hur man gör riktigt, riktigt bra , som bara höjer hälsan hos bebisar överallt.

Osmara ( 19:20 ):

Åh, jag älskar det. Jag älskar det. Jag nämnde det här innan vi började, intervjun, men ni vet, vi bytte precis från HIPP till er. Och det enda jag märkte när jag öppnade burken är hur fräscht detta luktar jämfört med HIPP. Och jag tror att det går tillbaka till det du sa just nu, Joe, om mjölkens kvalitet. Men jag tror också att det är viktigt för föräldrar att förstå processen med att göra modersmjölksersättning. Att de börjar med skummjölken, de strippar fettet och sedan lägger de i industrifröoljorna. Så luktskillnaden var bara man. Jag var tvungen att säga till min man, 'Aska, kom hit. Du måste lukta på det här.'

Osmara ( 20:11 ):

Det är som natt och dag. Låt oss se, jag tror att vi har pratat om alla de viktigaste ingredienserna. Jag menar, vilken bra profil. Fantastiska ingredienser, ekologiska pålitliga källor, clean label, project purity award, um, som om du vill veta mer om clean label-projektet,vi pratade också om det i vår senaste chatt. Jag antar att min fråga är, som mamma och som någon i branschen för att stödja mammor, att vara de bästa mammorna de kan vara, jag är verkligen glad att du ska ta ut det här på marknaden vid en tid som denna just nu, där alla bara tjatar. Försörjningskedjan problem ledde till denna perfekta storm av en katastrof. Så min fråga är, har ni system på plats för att förhindra att det händer med er, med er formel, och för att se till att familjerna som betjänas av era produkter kan lita på att vi kommer att kunna hitta era produkter för på lång sikt?

Serenity ( 21:29 ):

Ja. Så det var ett stort bekymmer för mig. Faktum är att när vi började sälja den här formeln hade jag ett stort möte med alla. Jag tänkte, okej killar, vi kan få slut på nötköttspåsar då och då. Vi kan få slut på bloss då och då. Vi kan inte under några omständigheter få slut på detta. Det är barnets enda mat. Det enda som de äter för många av bebisarna. Så det är inte ett alternativ. Vad måste vi göra för att behålla vår tillgång? Och det har inte varit lätt. Vår försäljning är för taket, eller hur? Det är svårt att få tid på en tillverkningslinje, men jag ska säga er att vår fabrik ligger i Ohio. Och det är helt klart den renaste fabriken jag någonsin varit på i mitt liv. Du kan äta från golvet, där, bokstavligen äta från golvet.

Serenity ( 22:16 ):

De har ett skofångningsprogram där du inte ens kan ta dina skor utanför fabriken. Som att de bara slits där inne. Och det är det, det är superduper rent. Det är helt nytt. Det är en två eller tre år gammal anläggning. Så det är toppmodernt. Det är den bästa i landet. Och de jobbar verkligen hårt för att ta. De är redan riktigt bra med kvalitetskontroller och ökar dem ännu mer med tanke på alla nyheter. De har studerat varenda fråga som händer på andra anläggningar. De ser till att de ökar sitt kvalitetsprotokoll, att de inte har det problemet i första hand. De har bättre avlopp. De har bättre luftutsläppssystem och luftflödessystem. De har bara, de har typ bättre allt. Så vår fabrik i sig är otroligt ren och jag känner mig verkligen, verkligen stark, och jag är engagerad i bra kvalitet.

Serenity ( 23:05 ):

Och jag vet att de kan hjälpa oss att uppnå det. Ur ett supply chain-perspektiv. Det har inte varit lätt. Vi har alla dessa nya kunder, eller hur? Så vi har gjort ett riktigt bra jobb med att upprätthålla vårt utbud och för de nya kunderna försöker vi få in så många av dem så snabbt som möjligt. Vi har ändrat vår onlineförsäljning till att bara vara prenumeration för de bebisar som det är, deras enda mat, eller hur. Vi vill skydda dessa kunder först och främst. Så vi säljer online mest för prenumeranter just nu arbetar vi på att utöka det till att vara engångsföreteelser här och där.

Joe ( 23:40 ):

Skydda våra prenumeranter först för formel och egentligen alla våra produkter. Som när vi har brist, håller vi tillbaka ett visst belopp för våra prenumeranter eftersom vi vet att det är de som är mest dedikerade. De, du vet, förlitar sig uppenbarligen på produkten. Så vi har även med de brister som vi har upplevt med den ökade tillväxten, vi har fortfarande aldrig tagit slut i lager för våra prenumeranter på formelprodukten. Och vi är faktiskt tillbaka i lager för icke-prenumeranter nu också. Så du kan fortfarande gå och du kan köpa.

Osmara ( 12:09 ):

Det är riktigt bra. För jag vet att några av de andra nya spelarna på marknaden har varit tvungna att sluta acceptera nya abonnemang.

Joe ( 12:20 ):

Ja. Vi slutade aldrig acceptera. Vi undanhöll tillräckligt för att folk kunde gå med nya. Nu kan du köpa en gång utöver ett abonnemang. Men om du är orolig för bristerna, är sättet att se till att du behåller det genom att vara en av våra prenumeranter. Och då får du verkligen, du också det bästa priset. Det är den största rabatten.

Serenity ( 12:37 ):

Och så säljer vi även i detaljhandeln. Så Whole Foods och Groddar är två av våra stora kunder. För mammor som kanske använder detta som ett komplement som bara är då och då, eller hur. Det är ett enkelt ställe att ta tag i.

Osmara ( 12:49 ):

Ja. Fantastisk. Är det något mer du vill att mammorna och papporna som tittar på detta ska veta?

Joe ( 12:58 ):

Två andra stora skillnader i vår formel. En av dem var folsyra. Dessutom använder de europeiska varumärkena fortfarande folsyra, syntetisk folsyra. Vill du prata om det?

Serenity ( 25:10 ):

Så, du vet, jag kan bli supernördig här, men jag tänker inte söva alla när jag pratar om epigenetik och genetik, utan människor som har, eller kanske inte, har hört talas om den genetiska MTHFR-mutationen, som en stor del av vår befolkning i USA har 40 %. Det gör det svårt för levern att bearbeta ometylerade B-vitaminer. Så syntetisk folsyra är en av dessa ometylerade B-vitaminer. Jag har en av mutationerna. Joe har en av mutationerna. Så vår dotter kanske har en. Och jag ville försäkra mig om att vi inte hade någon syntetisk folsyra där. Så vi köper folat, vilket är 20 gånger priset på syntetisk folsyra. Vår supply chain-direktör sa: 'Är du säker på att du vill att jag ska köpa det här? Som att jag kanske behöver skicka den med pansarfordon.'

Serenity ( 26:01 ):

Jag är inte säker på hur detta kommer att fungera. Har vi ens råd att göra det? Höger. Men det var verkligen viktigt för mig. Så vi använde folat och vi använde metylkobalamin för den andra av de andra B-vitaminerna. Det är den metylerade versionen. För jag visste att så många bebisar skulle äta det. Och att bearbetning av dessa vitaminer är att det faktiskt kan, om du har MTHFR-mutationen, kan det faktiskt vara skadligt. Och allt som folsyra har, det kan byggas upp i din lever och i ditt system och vara giftigt med tiden. Så det är något som verkligen skrämde mig. Och jag visste att jag var engagerad i det. Och även så många naturliga former av vitaminer som vi kan, du vet, det finns några syntetiska former där, eftersom vissa av de naturliga helt enkelt inte är stabila vid rumstemperatur, eller kan inte bearbetas genom bearbetningen eller den typen av sak. Där vi kunde använde vi den naturliga formen, de flesta naturliga formerna av vitaminerna. Och det är något som jag på lång sikt vill bli ännu bättre på och hjälpa till att bygga upp leveranskedjor för bättre källor för dessa vitaminer.

Serenity ( 27:08 ):

Åh, vi har också fiber i vår, vilket inte alla gör, och det är inte mycket fiber, eller hur. Det kommer inte att göra ditt barn gasigt, men det är precis tillräckligt med fibrer för att mata deras lilla tarmflora. Tarmmikrobiomet, det är en så viktig sak. Så vi använder prebiotika, vi använder jordärtskocka och några av de sackarider som verkligen hjälper till att bygga upp en fantastisk mikrobiom.

enfamil sensitive shortage

Joe ( 27:29 ):

Det är något bröstmjölk har som de flesta formler glömmer att lägga till. De säger att de är som bröstmjölk, men då utelämnar de detta viktiga makronäringsämne. Så vi är en av få som har det också.

Osmara ( 27:39 ):

Sann. Så när bebisar dricker den här formeln matar de sina goda inälvor och håller saker i toppform där med sin mikrobiom. Jag tror att vi pratade om det här förra gången, men jag är galen i tarmhälsa på grund av mina egna tarmhälsa. Så den här lilla flickan, min dotter älskar surkål. Ja. Så de kan hitta dig, om du vill prenumerera på formeln, gör det direkt från webbplatsen. Om du bara vill, prova det, gå till Whole Foods. Och vad var då den andra Groddar? Du sa Amazon...

Joe ( 28:18 ):

Groddar, Wegmans, Fred Meyer. Vi är på väg att lansera i HEB.

Osmara ( 28:21 ):

De stora. Trivs marknaden?

Joe ( 28:24 ):

Ja. Thrive Market ja. Och så Amazon och vår hemsida, myserenitykids.com.

Osmara ( 28:32 ):

Fantastisk. Okej. Nåväl, lycka till med allt det här och tack så mycket för att du bryr dig och du vet, ni är föräldrar och ni är också företagare, men tack så mycket för att ni bryr er om kvaliteten och slutresultat med allt som ni producerar.

Joe (28:51):

Säker. Så glad att vi kan mata ditt barn.

Serenity (28:53):

Höger? Gör mitt hjärta glad.

Osmara (28:55):

Perfekt. Nåväl, tack för att ni var med mig idag, och låt oss se, vi hörs nästa gång. Nästa gång ni har en ny produkt ute. Jag vill testa och prova.

Dela Med Dina Vänner: